نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

نارنجستان خیال[ادبیات معاصر،سه گانی](محمد عبداللهی)

با اجازه دکتر فولادی: این وبلاگ اول و پانزدهم هر ماه به روز می شود.

اولین سه پاره ام

سلام دوستان.

دیرکرد مرا بر من ببخشایید.

پریشان گویی های این بارم کمی شبیه سه پاره هایی ست که دوستان شاعرم تا کنون سروده اند.

مرا از نظرها و نقدهاتون بی نصیب نگذارین.



این قرارمان نبود

اولش سلام

بعد والسلام



این قرارمان نبود

اولش به ارتباطمان کمک کنیم

بعد، رفته رفته رفته شک کنیم



این قرارمان نبود

بی خبر جدا شوی

از من و خودت رها شوی



این قرارمان نبود

خسته از نگاه هم شویم

سدّ راهِ هم شویم



این قرارمان نبود

مال هم شویم

بعد، بی خیال هم شویم



این قرارمان نبود

عاشقم شوی

آینه یْ دِقم شوی



این قرارمان نبود

عاشقت شوم،

مرد سابقت شوم



این قرارمان نبود 

اولش طنین خنده های قاه قاه

آخرش نگاه ِ گاه گاه



این قرارمان نبود

بی قرار خنده ی کسی شوی

سایه سار هر خسی شوی



این قــِ.... پس قرارمان چه بود؟

تا همیشه خدا،خدا خدا کنیم

تا ابد برای هم دعا کنیم






نظرات 88 + ارسال نظر

با سلام و عرض ادب
دوست خوبم از خواندن مطالب شیرین و دلنواز شما بسیار لذت بردم و از بارگاه خداوند متعال برای شما آرزوی بهترین ها را دارم
شما هم اگر وقت کردید به وبلاگ بنده سری بزنید اگر خوشتون اومد و پسندیدید از وبلاگتون یک لینک هم تو وبلاگ بنده بگذارید
با کمال تشکر ساقی
[گل]

سلام بر شما دوست خوبم.
چشم در اولین فرصت خواهم آمد.

سلام جناب عبداللهی بسیار جالب بود استفاده کردم.

سلام بر محمد عزیز.
رسیدن به خیر.
امیدوارم خوب و خوش باشید.
سه پاره بسیار خوب و جانداری از شما خواندم و کارتون رو در این باره تحسین می کنم.
آفرین بر شما.
و طبعتان همواره جوشان باد.
گل

سلام....

بسیار زیبا بود و سرشار از احساس ....

شاد باشید و تندرست.

صادق رحمانی 1390,07,28 ساعت 12:21

لذت بردم. شعرهای زیبایی دارید

سلام استاد
از تشریف فرمایی تون خرسند شدم. شما را با این بیت بیشتر می شناسم:
من شبم تاریک خورشیدی برایم پست کن
چشم هایم شب شد امیدی برایم پست کن....

ژیان 1390,07,28 ساعت 20:32 http://naghme-baran.blogfa.com

درود

سه گانی هایتان دلنشین هستند

دوست خوبم سلام بسیارجالب بود امااین رسم روزگاراست :خوب استقبال کردن وبد بدرقه نمودن

با درود
سرور ارجمند و استاد گرامی ممنون و متشکر از حضور گرمتان
امید که حقیر نیز از چشمه سار دانشتان به جرعه ای بهره مند گردم
و اما بنده در لینک دوستان شما وبلاگ خویش را نیافتم
موفق و پایدار باشید

سلام
زنده باشید .

م.عیسی وند 1390,07,29 ساعت 11:41

سلام شاعر
این قرارمون نبودهایتان همه زیبا بودند آفرین
برقرار باشید

کاظمی 1390,07,30 ساعت 09:18

سلام بر شما
سه پاره نیز همچون کارهای دیگر عالی ست

سه گانی 1390,07,30 ساعت 09:39 http://segani.blogfa.com

با سلام و احترام
وبلاگ سه گانی بار دیگر به روز است و در انتظار نظر شما [گل]

رضایی 1390,07,30 ساعت 09:46

سلام دوست من.
شعرهارا خواندم و لذت بردم. دست گلت درد نکنه...

سلام استاد عزیز
چقدر این سه گانی ها زیبا بود و دلنشین
از همشون لذت بردم
بخت یارتان

داود 1390,07,30 ساعت 21:01 http://araaku.blogfa.com

سلام استاد
بیست بیست

سلام

سه پاره ی زیبا یی خواندم.


تا همیشه خدا،خدا خدا کنیم

تا ابد برای هم دعا کنیم

عمرتان باد و مراد

سلام عزیزم.
اولا به من سر بزنید و ثانیا حضورتون در وبلاگهای سه گانی پردازان معرفی شده خیلی انرژی بخش بود.
برقرار باشید.

دست مریزاد
با بدرود ودرود

سلام جناب عبد اللهی
تاخیر مرا ببخشید. سه پاره قوی و زیبا و پر احساسی خواندم .
فکر می کنم بند آخر قدرت لازم را نداشت . یعنی با توجه به گله شدید اللحنی که در بندهای پیشین به چشم می خورد خواننده انتظار قراری محکمتر و سفت و سختتری دارد.البته ببخشید این انتقاد نبود فقط سلیقه شخصی بود.

س.ف.ط 1390,08,05 ساعت 22:09 http://s-f-t.blogfa.com/

سلام جناب عبداللهی خواستم بگویم که برگشتم...
برای شعرتان هم خواهم آمد

وقتتان خوش
خوش آمدید

با سلام و درود خدمت شما دوست عزیز و گرامی
بنده شعر جدیدی در وبلاگ خویش قرار داده ام خوشحال می گردم اگر نظر شما را در این باره دریافت نمایم
با تشکر ساقی

سلام دوست من.خواهم آمد در اولین فرصت.

سلام ....
شعر جالب و زیبایی بود .موفق باشید .

درودبرجناب عبدالهی عزیز

زیباوروان بودفوق العاده بخصوص قسمت پایانی که طنزخوبی دارد

اوکتای 1390,08,10 ساعت 00:51 http://ayyup.blogfa.com

سلام

عبدالهی عزیز

خوب شروع کرده ای اما وسطهایش با لفت دادن کار را خراب کرده ای.ظرفیت این همه اطناب و زیاده گوئی را نداشت.

سلام. از ارائه ی نظر استادنه ی شما بهره بردم. خودم هم همین احساس را دارم.ولی حیفم اومد همه ی حرفها گفته نشه .


سلام آقای عبداللهی عزیز!

تاخیر مرا به خاطر گرفتاریهام ببخشید.
سه پاره ی صمیمی و زیبایی خواندم از شما. بیان مسائل امروزی در باب عشق و دوست داشتن از نقا ط قوت این کار بود چون هم شعر را در دسترس و ملموس می کند و هم صمیمی و روان.

تندرست باشید

اوکتای 1390,08,11 ساعت 01:03

سلام مومن

یخده انتقاد پذیر باش

کامنتای انتقادی را کات نکن

سلام بر اوکتای عزیز و عجول. من تازه به سروقت کامنتها اومدم. نظر اول را خوندم و با شما هم عقیده هستم.

اوکتای 1390,08,11 ساعت 15:06

سلام و ممنون

قربان حضرت عالی

جناب عبدالهی بزرگوار!سلام.گاهی واژه های آفرین ودست مریزاددربیان احساس آدمی کم می آورند.واقعاسه پاره تان کم نظیربود.این همان انتظاری ست بایدازاین قالب نوپاداشت.سایرکارهایتان رانیزچنین یافتم.دمت گرم وسرت خوش باد.چشم به راه نگاه سرسبزتان می مانم.

سلام بزرگوار.
این نظر لطف شماست. چشم حتما در اولین فرصت می آیم .



سلام بر شما تلاشگر عرصه ی ادب و هنر
خدا را شکر که دوباره از احساس شیرینتان محظوظ گشته و از کلام زرّینتان آموختیم.
سپاسگزاریم از اینکه زلال، مورد توجّه شما واقع می گردد و ما را از نظرات ارزشمند خویش محروم نمیفرمایید!

به روزیم با:

1- مخالفت با شعر زلال به زبان مثنوی توسط یکی از شاعران
2- یک زلال، چکیده ای از جراحت پاییزی

http://sherezolal101.blogfa.com/

آیت 1390,08,11 ساعت 21:55

سلام
فقط شعر میگی
این قرارمان نبود
حالا خودت سر قرارت هستی
من عصبانی هستم
ولی شعرات خیلی شیکن بهت نمیاد
....۰۹۱۷

سلام بر آیت بزرگ
من نیز چو تو ...
کجایی؟نیستی.چی شده که اومدی اینجا ؟ بازم ما خیلی مخلصیم.
یه عذر خواهی بهت بدهکارم و اونم هر وقت دیدمت...

سلام به فکرکوتاهی دیوارمدرسه هم باش

سلام
یه کارهایی کردیم.

با درود
استاد با حضورتان سر افرازمان فرمودید
ماندگار باشید

درود بر شما///

از خواندن سه پاره ی زیبایی که سرودید، لذت بردم...

زیبا بود استاد! زیبا!

پاینده باشید!
یا علی

(اوووا! چرا این جا اون شکلک هایی که می خوام نداره؟!)

سلام و خوش آمدید دوست من

اوکتای 1390,08,13 ساعت 11:16 http://ayyup.blogfa.com

سلام جناب عبدالهی

بسیار متشکرم از کامنتی که در وبلاگ زلال گذاشتید.
البته لازم به ذکر است که جناب دادا را می شناسم و بسیار خدمتشان ارادت دارم ولی این دلیل نمی شود که اشکالات کارش را بهش گوشزد نکنم.متاسفانه عده ای هر انتقاد را با توهین ژاسخ می دهند.
خوشحال شدم که بین این جمع چشم و گوش بسته لاقل آدم منصفی مثل شما پیدا شد و به همان ضعفهائی اشاره کرد که من گفته بودم.

سلام جناب اوکتای
من معتقدم که گفته ها را باید گفت.

مجیدی 1390,08,13 ساعت 12:17

ممنون آمدنتان
استفاده کردم.

منتظرم

با درود
استاد عزیز و گرامی عید قربان را به شما و خانواده ی گرامیتان تبریک عرض می نمایم امید که در سایه ی ایزد منان همیشه شاد و خرم باشید
گر ابراهیم اسماعیل به قربانگاه ایزد برد
همه دار و ندارش را به یار دلستان بسپرد
تو در پای رکاب او فدا کن نفس سر گش را
الا ای ساقی خوش ذوق خدا این به ز آن بشمرد
موفق باشید

نادر 1390,08,17 ساعت 10:57 http://sayebaneghazal

سلام عزیزشاعر
زیبای زیبا
خیلی چسبید
دست مریزاد

محمدعزیز سلام خدا به مادرشماشفای عاجل عطافرماید

سلام .
از احوال پرسی شما سپاسگزارم.

ای پادشاه عالم افسانه شد عدالت
خواهم خدا بنامم نامت مکن ملامت
آمد نبی هزاران در این سرای کهنه
یک تن چو تو ندیدم بی نقص و با کرامت
مولا به ما نظر کن افتاده گان راهیم
باشد که در ید تو ره طی کنم سلامت
حیدر تو را بخوانم یا مرتضی علی جان
ساقی سخن به سرآر گو گوهر هدایت
عید غدیر خم بر شما و خانواده ی گرامیتان مبارک
دوست خوبم با غزلی دیگر به روزم خوشهال خواهم شد اگر نظر شما را در این رابطه دریافت نمایم
از شعر بسیار زیبایتان نیز بهره مند گشتیم
موفق و موید باشید در پناه حق

نازد به خودش خدا که حیدر دارد دریای فضائلی مطهر دارد

مانند علی نخواهد آمد هرگز صد بار اگر کعبه ترک بردارد

سلام جناب عبداللهی

عیدتان مبارک

سلام جناب عبداللهی


" از شعر های مبهم کوتاه می ترسم "

به روزم و چشم براه...
منتظر حضور و نقدتون هستم دوست شاعر[گل]

سلام جناب عبداللهی
ممنون به خاطر حضور و نقدتون دوست بزرگوار

با احترام لینک شدید

سلام.
بنده نیز با افتخار شما را لینک خواهم کرد.

سلام
بروزم
بفرمایید
زندگی یعنی همین

اوکتای 1390,08,28 ساعت 14:32 http://ayyup.blogfa.com

سلام عبدالهی عزیز

با اولین سه پاره ام به روزم.
حتما بیا و از نقدهایت بی نصیب نگذار

سلام بر اوکتای عزیز
چشم در اولین فرصت خواهم آمد...

ع.ک 1390,08,28 ساعت 19:23 http://alikameli.persianblog.ir/

سلام بر جناب عباسیان عزیز


سه پاره زیبایی بود با یک ژانر جذاب و البته زبانی صمیمی.


شادباشید

ع.ک 1390,08,28 ساعت 19:25 http://alikameli.persianblog.ir/

سلام

عذر خواهی می کنم جناب عبداللهی نامتان را در پست قبلی اشتباه درج کردم. کوتاهی و قصور بنده را عفو بفرمایید

شاد باشید

سلام دوست من
از لطف شما سپاس گزارم .

ماناباشید .

اوکتای 1390,08,29 ساعت 13:48

سلام
ممنون از حضور و لینک کردنتان
من نیز ژیشتر شما را به لینک کرده بودم.اما در مورد فکت یا فاکت factمنظورم بود که همان نظریه و فرگشت و واقعیت معنا می دهد.

سلام دوست گرانمایه وعزیز
همیشه شادباشیدسلامت !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد